Informace o mezinápravovém diferenciálu

Jak se vadný mezinápravový diferenciál projevuje?

Vadný mezinápravový diferenciál se začne většinou projevovat postupně. Většinou po delší jízdě cca 80 km. A to tak, že se začne při plném rejdu ozývat cvakání (bouchání) z převodovky. Jakoby se zasekávala kola. Později se tohle cvakání začne projevovat víc a víc po pár metrech jízdy.

Co to způsobí?

Mezinápravový diferenciál Subaru, je normální diferenciál v poměru 50:50, který je doplněn viskózní spojkou. Tato viskózní spojka se časem zničí. Většinou se zničí, ať už přehřátím, nesprávným huštěním pneu, stářím, chybami z výroby a nebo spoustou dalších okolností.

Kde se mezinápravový diferenciál nachází?

Mezináprava se nachází uvnitř převodovky. Je hned pod zadním víkem odkud vychází kardan. Zmiňuji se o tom proto, protože ne jednou mě byl zaslán zadní diferenciál.

Jaké jsou možnosti?

Jednou z možností je zakoupit jej nový. Cena nového differenciálu je cca 18000 Kč.

Další z možností je diferenciál renovovat.

Renovace:

Diferenciál jse kompletně rozebere a vyčistí.

Uvnitř se vymění O a X kroužky, poškozené lamely, které jsou zvlněné, ´´oleštěné´´, ztenčené,  či jinak poškozené. Případně další díly a naplní se originální kvalitní kapalinou. U starších typů bude nahrazena vinutá segerovka, která ráda vyskakovala modifikovanou. Samozřejmě bude vyměněno i vnější ložisko.

Jak renovace probíhá?

Jsou dvě možnosti:

- poslat nám vadný diferenciál, který zrenovuji a obratem pošlu zpět.

- pošleme renovovaný a po výměně nám vrátíte váš vadný.

Kdy diferenciál renovovat?

Čím dříve, tím lépe. Jakmile se projeví prvotní náznaky problému, tak je dobré to začít řešit. Čím později se oprava provede, tím víc je diferenciál uvnitř poškozen, hlavně lamely. Také více trpí ostatní součásti převodovky. Především ložiska.

Náhradní díly

Do diferenciálu se nedají běžně koupit všechny náhradní díly. Většina z nich se musí vyrobit. Ať už se jedná jen o zajištovací segerovku nebo lamely.

Výroba lamel je poměrně nákladná, protože mají komplikovaný tvar. Výroba takové lamely vychází na cca 100 - 200 Kč. Je jich tam 25.  Proto čím dřív se problém podchytí, tím méně lamel se musí měnit. Lamely bývají zvlněné, poohýbané, ztenčené atd...

Dále nemá smysl uvažovat o výrobě ozubení v samotném diferenciálu. Samozřejmě že lze vyrobit také, ale to už se dostáváme k neekonomičnosti opravy.  Tohle ozubení nebývá poškozené tak často, ale občas se to stane - např tahání vleku s kombinací podhuštěných kol, nebo problém s mazáním převodovky ( ucpaný mazací kanál velkým množstvím silikonu po opravě převodovky)

Vyrobené náhradní díly samostatně neprodávám.


Záruka

Samozřejmostí je záruka na repasovaný díl. 1 rok bez ohledu nájezdu kilometrů.

Modifikace

Diferenciál lze předělat pouze pro zadní náhon. Např. pro drift car. Tato modifikace je ale nevratná. Pro vrácení do původního stavu se musí koupit nový diferenciál.

Neodborné opravy

Občas se ke mě dostanou neodborně opravené diferenciály. At už jsou špatně složené, poohýbané lamely, přetržené O kroužky, naplněné nevyhovující kapalinou - někdy dokonce převodovým olejem, zamotané pružiny v lamelách, nebo dokonce po vyskočení segerovky zavařené, atd....

U takových diferenciálů řeším cenu opravy individuálně, případně nebude navrácena záloha.

Mýty:

-mezináprava stačí vyčistit a znovu naplnit - nestačí  ... pomůže to jen krátkodobě, po čase se mezináprava začne znovu sekat, nebo se opět ´´rozskočí´´. Je nutné udělat spoustu dalších opatření uvnitř.



Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky